Saturday 26 November 2011

Logga in Net-Savvy Shoppers

Bekvämligheten med direkt tillgång till varor som säljs över Internet lockar tiotals miljoner människor till onlinebutiker i månaden. Med sitt eget varumärke för fyndkällare är Internet attraherar alla slags opportunists - bra och dåliga - att dra nytta av flera miljarder dollar online detaljhandeln. Kräsna våraren från den verkliga handlaren är en av de största utmaningarna dagens online shopper. Konfrontera detta, är onlineshoppare få smartare i sina Internet vanor och de är kräver mer av sina online upplevelse.

Online shopping marknaden

Trots fortsatt farhågor avseende oseriösa handlare, liksom identitet och kreditkort stöld, flockas konsumenterna fortfarande till Internet till forskning och köpa produkter. Det finns en färgskala av forskning som visar ökningen av online shopping. Enligt eMarketer kommer 85% av online-shoppare också vara online köpare i år. Jupiter Research reports USA detaljhandel på nätet försäljningen kommer att växa med 16 procent under 2007 nå $ 116.000.000.000 och under de kommande fem åren nå $ 171.000.000.000. Och det är inte bara de unga net-savvy generation som är inblandade. Ett gemensamt studie av marknaden forskarna ThirdAge Inc. och JWT Bom, USA Third Agers - vuxna i åldern 45 + - gillar att handla online. Faktum är att 73% av de tillfrågade shopping som sin top online-aktivitet.

Miljoner också använda Internet till forskning produkter innan de går till de lokala butikerna. En färsk undersökning från Accenture (maj 2007) anger 68% av de tillfrågade jämföra priser. I januari 2005, en undersökning av ShopLocal reports 88,7% av konsumenterna regelbundet eller tillfälligt undersöka produkter på Internet innan du går till en lokal återförsäljare att köpa. Beväpnad med produktinformation på Internet, är informerade konsumenter driver lokala köpmän till nya nivåer av service och konkurrenskraftiga priser. Detta är dock ett ämne för en annan tid.

Komma tillbaka till ämnet för dagen. Vi ska ta en titt på dem kunniga shoppar på nätet. Vilka trender är de inställning? Vart tar de vägen på nätet för att forskning de bästa produkterna / tjänsterna och bästa priserna? Vem litar de på nätet?

Det är så lätt

Från rutan i hörnet av vardagsrummet kan du nu besöka hundratusentals butiker, helst dag eller natt, att jämföra produkter och priserna. Bara luta sig tillbaka och tänka på att för ett ögonblick. Denna typ av forskning är inte ens tillnärmelsevis är möjligt i tegel och murbruk världen. Snacka om makt till konsumenten.

Problemet som finns i dagens online shopper är, hur du hittar den på nätet butiker som har den produkt du letar efter? De flesta konsumenter känner till sökmotorer, som Google och Yahoo. De flesta av att majoriteten kommer att använda dessa sökmotorer att hitta produkter online. Sökmotorer stod för en fjärdedel av samtliga besök till amerikanska shopping och platsannonser webbplatser i maj 2007, enligt Hitwise uppgifter, varav Google stod för 15,6% av besöken. Frågan dessa motorer är att de söker varje webbplats som nämner produkten på något sätt och form - ofta uppfostran miljontals information, bloggar, organisationer och köpmännen - bland de falska och verkliga.

Och däri ligger med problemet. Det finns verkligen för mycket skräp på Internet för ett shoppingparadis att effektivt söka om produkter i en allmän sökmotor. Längs kommer en ny kategori sökmotorer som fokuserar på produktutveckling sökningen, jämförelse shopping sajter. De tidigaste av dessa platser skapades i mitten av 90-talet för allmänna ändamål shopping och de största bland dem shoppa, Shopzilla och pricegrabber, lockar miljontals besökare varje månad. Smarta shoppare använder sig alltmer av dessa produkten endast sökmotorer för att enkelt hitta den handlare som kommer att sälja en specifik produkt online.

Inställning av utvecklingen av dagens smarta onlinekunderna är de som använder en växande grupp av shopping nisch comparison webbplatser, till exempel HealthPricer av hälso-produkter och kajak att resa. En tendens som fastställts av jättar Expedia och CNet är dessa webbplatser som tillhandahåller det specifika verktyg och produktinformation shoppare behöver göra att viktiga köpbeslut. Vi ska tala mer om detta senare.

Vem är rädd för stora stygga vargen?

Trust på Internet är en angelägenhet. Trots deras insats samla handlare och produkter på ett ställe, mest övergripande jämförelse shoppingwebbplatser kamp med två områden av oro för konsumenterna - att produkten namngivning och blockera tillträde för falska köpmän till sina webbplatser.

Det finns inga standardiserade namnkonventioner för produkter på Internet och som följd köpmän beteckna produktnamn de finner lämpligt. Allmän jämförelse shoppingwebbplatser få antingen data feeds eller krypa handlare platser för produktdata och överföring exakta namnkonventioner användas av handlare till deras webbplats. Resultatet: shoppare är förvirrade av upp till 20 produktnamn för en viss sökning och har svårt att jämföra priser.

Ju mer allvarligt problem för konsumenterna är stora stygga vargen som lurar på Internet. Bogus och olaglig säljare stryker Internet letar efter sitt nästa offer. Sökmotorer, däribland allmän och allmän shopping ändamål jämförelse webbplatser, driva kategorisera informationen för människor. De kan inte garantera att informationen och köpmän visas på deras webbplatser är verkliga eller inte.

Så hur säkra dagens online-kunderna själva från falska operatörer? De går till betrodda källor, till exempel platser konsumenten översyn nisch jämförelse webbplatser shopping som bara representerar betrodda köpmän och de litar på varandra - det finns en växande trend av shopping trafik från sociala nätverkssajter.

Enligt Hitwise ökade de 20 största sociala nätverk webbplats som källa för trafiken till shopping och platsannonser webbplatser, som står för 3,6% av uppströms besök i maj 2007 - en ökning med 86,7% sedan maj 2006. I den underbara världen av Web 2.0 är shoppare tar sina online konsumenten makt, delning, läsning och lita på varandra är att köpa upplevelser.

Folk läser recensioner. Enligt Forrester, 71% av onlinekunder läsa recensioner, vilket gör det till mest lästa konsumenten innehåll. Marketing Experiments tidning utföra ett test av produkt omställning med och utan produkter betyg av kunder. Omvandlingar nästan fördubblades, går från 0,44% till 1,04% efter samma produkt visas en fem stjärnor.

I nischen jämförelse shopping område, där konsumenterna söker efter specifik produktinformation och köpmän, förtroende också spelar en större roll. När det gäller hälso-shopping till exempel, det finns en växande trend sajter dedikerade till att leverera säker produkt jämförelser från betrodda köpmän. vimo, PharmacyChecker HealthPricer and kommer att tänka på. Med 55 miljoner människor i USA som söker hälsoinformation på nätet under det första kvartalet 2007 ensam (källa: comScore), fler och fler letar efter lösningar hälsa shopping också. I maj 2007 fick HealthPricer 284.000 besökare till sin hälsoprodukter bara jämförelseshopping webbplats från shoppare vill köpa förskrivning och OTC-mediciner, kosttillskott, kontaktlinser och skönhetsprodukter.

Vrida upp värmen

I den konkurrensutsatta detaljhandel på nätet världen, är man vrida upp värmen. Online-återförsäljare och platser shopping är mer bekymrade över att få smarta shoppare att återgå till sina webbplatser kontra vinna nya kunderna. Så de använder ny teknik för att förbättra sina webbplatser. Dagens smarta handlar via nätet är ombytliga, ständigt letar efter de bästa vägarna till att leta efter nästa funktion som hjälper dem att lättare hitta den produkt eller tjänst de vill.

Man kan säga att kunniga shoppar på nätet vänder sig från enstaka köpare i avsikt köpare. De kommer att använda Internet till det bästa av sin förmåga att hitta den bästa tiden att köpa en produkt - och de är villiga att vänta. Detta gäller särskilt i de branscher där priserna fluktuerar. Den bästa shoppingen platserna i dessa branscher förstå krav avsikt köpare och maximera deras webbplats funktioner för inkludera flexibla sökord och varningar pris. Kajak med dess flexibla datum sökning och HealthPricer med sin flexibla produkt instrumentbrädan och e-post pris varningar kommer att tänka på.

Net-savvy shoppers är mer försiktiga när det källorna som de använder för shopping på nätet, vill recensioner och rekommendationer, samt flexibel sökalternativ som hjälper dem att hitta säljare som kommer att leverera de produkter och-tjänster de vill ha. För online återförsäljare Det är en fråga tillgodose de behov av dessa kunder och samarbetar med de källor på nätet konsumenterna litar på.

No comments:

Post a Comment