Wednesday, 4 January 2012

Nokia X-serien

4: e kvartalet 2009 är den förväntade tiden för frisläppande av Nokia's X-serien. X6 och X3 kommer att finnas på marknaden före jul och båda är säker på att göra en enorm snedstreck. Nu är jag inte säker på vad det förväntade medellivslängden av elektriska produkter såsom mobiltelefoner är, men jag personligen räknar med att ha åtminstone 3 eller 4 år användning från ett inköpt objekt.

För närvarande äger jag en mycket gammal Sagem vänds. Det har tjänat mig väl i 4 år nu, men jag måste erkänna att de senaste 8 månaderna har jag velat ändra det. Man har mycket begränsad uppgifter och att vara ärlig det inte vore på sin plats på Cinderella bröllop. Så de senaste 8 månaderna, varje helg jag har planerat att shoppa en ny telefon. I täta affärer och TIGGA runt titta på nya telefoner och läsa all ny teknik.

Tyvärr var allt förgäves. De största mobiltelefontillverkare verkar ta fram en ny modell en gång i veckan eller var fjortonde dag och för mig är de alla ganska lika. De ser antingen trevligt med begränsad teknik eller är packade med teknik, men så ful som synden. Men nu äntligen Jag är redo att begå. Med vad jag har läst på internet och de bilder jag har sett har Nokia äntligen fram en modell som jag kommer att köpa. Det enda beslut som återstår för mig att göra är vilken jag ska köpa: Nokia X6 eller Nokia X3.

Nokia X6 kommer i 2 färgkombinationen rött / svart och vit / blå med 3,2 skärm. Detta smakfulla touch screen telefon är sluttande in med en prislapp på ca £ 450. Det är lanseras som ett media telefonen och är ett visst framsteg jämfört med föregående XpressMusic 5.800. X6 klarar nästan alla stora ljud-och visuella format, och har inbyggda högtalare eller så kan du välja att använda Bluetooth-hörlurar. Det icke-utbyggbart minne har ökats till 32 GB och nu i det inbyggda kameran har 5 megapixlar, Carl Zeiss optik och en dubbel LED-blixt. Nokia X6 är också en 3G-telefon med trippelband UMTS och HSDPA-stödet nedladdningar.

Nokia X3 finns även i 2 färgkombination's Red / Black and Blue / Silver med 2,2 skärm. Denna bild Handenheten är prissatt på ca £ 125.Musikspelaren på den här telefonen klarar de flesta större format och en mycket fin touch är att antennen är inbyggd i luren så när du lyssnar på FM-radio behöver du inte koppla in vilka hörlurar att få en signal. Kameran på den här telefonen är en grundläggande 3,2 megapixel och utbyggbart minne är microSD. X3 är en GSM-telefon, och inte en 3G som är lite av en skam. Och slutligen en annan del av X3 är att det är en grön telefon. Upp till 80% på alla komponenter som kan återvinnas.

Innan jag fattar det slutgiltiga beslutet som en att köpa Jag kommer att vilja se dem i köttet. De är båda mycket elegant letar telefoner och fortfarande ser lika bra ut om 3 år tror jag. Jag kan inte se dem som föråldrad av nyare released modeller på sitt utseende. Min förkärlek för en telefon är dock knapparna när du ringer ett nummer. Kanske jag är gammaldags men varje till sin egen grej. Och kanske den mest betydande inflytande allt är priset. Jag tycker att X6 är dyr sak medan X6 är extremt bra priser för att säljas. Just nu skulle jag säga att jag kommer att köpa X3, men det kanske kommer att ändras när de har sett live. Vi får se.

No comments:

Post a Comment