Tuesday 10 July 2012

Hur att skriva en recension som säljer e-böcker

En stor översyn säljer e-böcker av dussin - och med hundratals. Som ett samhälle rusade för tid, litar vi i hög grad på "sociala bevis" för att besluta om saker att göra, köpa, besök, äta, njuta. Ebook recensioner hjälpa tveksamma köpare att göra köpbeslutet. Men det finns en konst att skriva en recension som säljer e-böcker. Om en "omprövning" låter för mycket som en "pitch" kommer du stänga läsare av. Det är enklare än man tror att lukta något skumt med en "opartisk" översyn.

Innan du skriver en recension som säljer e-böcker, ta en stund att tänka över dessa punkter.

Var uppriktig

Ljuga i din produkt recension och det kommer att komma tillbaka till bita dig på baksidan. Även om det hjälper dig att sälja e-böcker på kort sikt kommer sådana falska recensioner skada irreversibelt ditt rykte, och kosta dig mer i det långa loppet.

Vara opartisk

Även om ditt mål är att farkosten en översyn som säljer e-böcker, ska du behålla inriktningen på opartiskhet och objektiv utvärdering. Märkligt nog hittar du personer som agerar på din rekommendation lättare när man är rättvis och ärlig i dina recensioner, i stället för att bara hyping upp vad som är ett genomsnitt produkt i förtjusta hopp om att göra en försäljning.

Vara äkta

Om du inte har läst en bok, låtsas inte att du gjorde det. Även om de som läser din recension inte vet det så kommer de efter att de köper eBok och läsa det. Är din anseende och integritet så trivialt att du är villig att riskera det för en engångskostnad ebook försäljning?

Vara uppriktiga

Bryr sig om det bästa för dina köpare. Om du anser att något är inte det bästa för dem, bör du inte rekommendera att de köper den bara för att du har möjlighet att skriva en recension som säljer e-böcker. Det svåraste med att vara en granskare är att förstå den marknad som du granskar eBok, och sedan använda ditt omdöme att ge en rekommendation som kommer att vara bra för dem.

Var snabb

Vänta inte för länge efter en ny ebook träffar marknaden. Om du är först med att recensera, säljer även en dålig analys e-böcker. Efter alla andra har tittat på det, och delade sina tankar och åsikter, skulle du måste göra något enastående för att göra din recension sticka ut.

Vara tydlig

Se till att din recension är inte så länge e-böcker du marknadsför! Folk vill att du ska hjälpa dem att fatta ett snabbt beslut. Få rakt på sak. Var tydlig i ditt språk. Var tydlig i din rekommendation. Göra recensioner som denna säljer böcker mer effektivt. Bortsett från att veta dessa saker, vad som säljer e-böcker med säkerhet och enhetlighet är att lära sig göra det bra. Detta tar fasta praxis och testning. Håll studerar konsten att granska-writing och snart kommer du hitta din recension säljer böcker mycket bättre än andra dyrare marknadsföring.