Friday 1 June 2012

Fördelar med Corporate Gifting på Diwali

Corporate Gift marknaden i Indien trivs på Diwali - de mest kända och största gåva att ge festivalen i Indien. Storleken på Diwali corporate gift marknaden i Indien är låst på skivor 13 miljarder euro. Varje år som går, är storleken på marknaden växer som företag går ur vägen för att locka både sina anställda och medarbetare. Till mjölk denna lukrativa affärsmöjligheter gåva marknadsförare införa innovativa och lyxiga presenter på Diwali och tvinga företag sträcka på Gifting budget.

Enligt Gift Gurus, den enda anledningen till varför företag spendera så mycket på Diwali, och göra det lyckligt, är eftersom de inser fördelarna med att göra det. Bortsett från att bygga företagets image företaget både internt och externt, hjälper Diwali Gifting till att stärka goodwill för företaget och främja långvariga vänskapliga relationer med både anställda och medarbetare. Eftersom här är en analys av fördelarna med företagens Gifting på Diwali och varför organisationer bör lossa sina plånboken lite på tillfälle.

Bra sätt att uttrycka uppskattning och tacksamhet

Corporate Gifting på Diwali har varit ett traditionellt och socialt acceptabelt sätt att uttrycka tacksamhet och uppskattning för kunder och medarbetare. Enligt hinduisk tullen är Diwali ett nytt år är dags för affärsmän och varför det gör en apt tillfälle att tacka befintliga kunder för deras stöd i det förgångna genom att skänka dem en symbolisk gåva. Medan presentera en corporate gift, företag gör även en begäran om fortsatt stöd från sina kunder.

En ökning av kultur av företagens Gifting och ökade kostnader för presenter kan hänföras till hård konkurrens på marknaden idag. Förutom att uttrycka tacksamhet företag försöker också att hålla sina kunder limmade till dem. Luring nya kunder genom att presentera attraktiva Diwali presenter till målgruppen är en marknadsföringsstrategi som ofta antas av företag.

Bygga Förhållande

Corporate Gifting på Diwali hjälper att odla långvarig relation med affärsbekanta och anställda. När presenteras för personalen med ett leende, förmedlar gåvan starkt att du bryr dig om dina medarbetare och önskar dem det allra bästa. Å andra sidan, när företag presentera ett företags Diwali gåva till sina affärspartners och medarbetare visar företaget är tacksam om att ta emot en chans att tjäna. Den goodwill gest hjälpa företag att utveckla starkare band till både anställda och medarbetare - de två viktigaste nycklarna till framgång för alla organisationer.

Förstärkning Goodwill

Det har konstaterats att företagens Gifting kraftigt bidrar till att stärka goodwill med en kund eller en affärsbekant. Gift gurus förklara att när en mottagare tar emot en trevlig och en omtänksam gåva på Diwali varje år från ett företag han kommer att vårda goda känslor när han hör namnet på företaget eller ta en titt på gåvan. Den kommer att arbeta i företagets intresse att ha en logotyp tryckt på gåvan, särskilt om den har en längre hållbarhet. På så sätt kommer Diwali Gifting arbetar också som varumärkesbyggande för företaget.

Perfekt sätt att hålla kontakten

Enligt marknadsföring analytiker, är företagens Gifting på Diwali ett utmärkt sätt att hålla kontakten med kunder. Samtidigt försöker locka nya kunder, företag förlorar ofta fokus från den befintliga kundbasen. Genom att skicka ett Diwali Gift företag upprätthåller kontakten med sina kunder. Detta går långt i att behålla befintliga kunder och att hålla företagets goodwill intakt. Ansträngningar bör göras för att presentera Divali presenter personligen särskilt stora och lojala kunder att upprätthålla vänskapliga affärsrelationer.

No comments:

Post a Comment