Monday 18 June 2012

Panerai Watch Recensioner - Den Luminor Marina

Jag har varit ett fan av Panerai klockor för år. Jag gillar bara om hela samlingen från Panerai men det finns en som, för mig är att särskilda - den Panerai Luminor Marina PAM00104.

Panerai började göra klockor för den italienska flottan. Företaget är nu baserad i Schweiz. Det övergripande utseendet och utformningen av Panerai klockor har inte förändrats så mycket sedan de första tillverkades. Vissa tekniska framsteg har gjorts vid förflyttning av kursen tillsammans med utseendet på klackar som lätt kan tas bort för att ersätta bandet - i gamla dagar läderremmar var egentligen inte avsedda att bytas ut. Och prata av remmar, som de flesta dykning klockor, Panerai kommer nu med gummi band. Titanium höljen finns nu också tillgängligt. Men i huvudsak när du köper en Panerai klocka du ska köpa något som dina farföräldrar skulle känna sig bekväma att bära.

Men jag betona att alla inte känner sig bekväma att bära en Panerai dykning titta. The Luminor Marina är 44 mm i diameter och många kanske känner att den här klockan var ganska för stor för sin handled. Det finns en 40 mm modell finns för dem som föredrar en något mindre klocka.

The Panerai Luminor Marina är tung och känns som om det stabilt inbyggda. Om du ska bära en stor klocka, vill du att det ska kännas robust och tuff nog att klara vad du kasta på den. För en så stor klocka, är kronan på Luminor tunn, men den har en stor krona-vakt med Panerai patenterade öppna / stäng-system för att hålla det vattenavvisande. Den något rundade safirglas gör verkligen kompletterar rundade klackarna och mjuka kurvor i ärendet. I själva verket har höljet en bestämd "mjuka" titta till den, vilket bidrar till att "lätta" utseendet på stora fall samt påminna er om de utförande som går till att göra i målet och titta totalt.

Ratten av Panerai Luminor Marina PAM00104 är svart. Ratten kan även hade i vitt, även om jag gillar min klocka ansikten att vara svart på sport klockor. En liten punkt: Urtavlan är svart, det finns ingen mönstring eller någon annan "effekter". Detta är något jag verkligen uppskattar om Luminor från Panerai, ratten har en enkel underdrift som kommer att stå sig genom tiderna. Ett minut och timme händer enkel i design, raka med triangulära poäng, de är självlysande med en svart rand. En annan fin detalj är längden på minutvisaren, det går inte så långt av indexen - Jag gillar inte vapen som faktiskt verkar röra eller falla på index. Konstigt, den andra sidan - är av annan form - som finns i ett dotterbolag ratten, det är en ellips med en liten runda som en motvikt på andra sidan av axeln. Jag kan inte bestämma mig om jag gillar formen på second hand eller skulle föredra att ha matchade de andra två. Slutligen indexen är stora arabiska siffror, siffror på 3, 6, 9 och 12:00 är lite större. Totalt sett är ratten i Panerai Luminor Marina PAM00104 tydlig, lätt att läsa med en diskret elegans.

The Panerai Luminor levereras med automatisk mekanisk rörelse - den exklusiva Panerai OP III kaliber som är 13 ¼ lignes och kommer med 21 juveler. Det finns Côtes de Genève dekoration på broarna. Rörelsen kommer med Panerai personlig oscillerande vikt och Glucydur balans med 28.800 växlingar per timme. Klockan har en Incabloc anti-stöt anordning. Rörelsen är klassad COSC. The Luminor har en gångreserv på 42 timmar.

Den svarta läderremmar av Panerai Luminor är bra. Du får också en gummirem med denna modell. Spännet är borstad metall och levereras med Panerai logotypen. Till skillnad från de flesta klockor, är banden knutna till saken genom skruvarna i stället springbars - du använder en skruvmejsel som medföljer klockan för att ta bort skruvarna ur fodralet och rem. Jag gillar den här funktionen, du känner att banden är rätt fast i höljet. För att vara riktigt säker, har Panerai sätta en liten stålcylinder i hål på bandet som du måste ta bort och sätta i hålen i gummi bandet.

Trots Panerai klockor ursprungligen görs för dykning, finner jag mig själv klädd i denna klocka för alla tillfällen. Dess enkla, eleganta ringa och rundade former av höljet tillåta mig att bära klockan på formella tillfällen, medan dess chunkiness och självklart utomhus stamtavla också gör den idealisk för sportaktiviteter. The Panerai Luminor Marina PAM00104 är en klocka jag nu skall jag bära i många år utan att känna behovet av att ersätta den.

Följ länkarna för mer armbandsur på ledande varumärken som Panerai klockor, Tissot klockor, Oris och Longines bland andra.

No comments:

Post a Comment