Saturday 2 June 2012

Virtual mässor: Go On Digital

I dagens affärsinriktat världen, mässor betraktas som ett viktigt verktyg som används av olika företag för att öka inte bara sina företag men också hjälp att etablera ett varumärke på den internationella marknaden. Ökning av webb och digitala mediet för att stärka företagen och öka i sin räckvidd, är mässan branschens framtid inspirerad av digitala revolutionen. Den nuvarande era av digitala revolutionen är mamma till ordet virtuell mässor. Denna förändring i svängar, har dess inverkan på den traditionella mässan industri. Virtuell mässa eller virtuell mässa eller virtuell händelse, hjälp med att ansluta utställare med global värld först den 1 musklick. Här kan man njuta av känslan av mässor.

En virtuell händelse syftar till att skapa en sådan miljö som går live och stannar leva med en angiven tid varaktighet, ofta med en förväntan som varierade likasinnade deltagarna kommer online och kommer i kontakt med varandra via internet, utan att göra några fysiska rörelser. Virtuella mässor leda till minskade kostnader som vanligtvis involvera i traditionella mässor. Eftersom det är möjligt att genomföra virtuella mässor direkt från en persons skrivbordet, reskostnaden, logi kostnader och varierade andra kostnader, få bort.

2009 Lågkonjunkturen driver popularitet mässor. Enligt Champion Exposition Services undersökning, ett bland fyra personer tycker om att anta begreppet digital rättvist. Studien visade också att 70 procent av respondenterna aktivt producerar, överväger eller är intresserade av att virtuella händelser.

Som nu många ledande företag använder virtuella mässor som en plattform för att lansera sina produkter / tjänster i stället för att tillkännage i mässor. Som Apple, ett väl etablerat varumärke på den internationella arenan, använder digitalt medium som ett sätt att tillkännage dessa i samband med deras objekt i stället för att göra det i mässor. För alla stora produktlanseringar har Apple gjort en arrangemang av sin egen inledande arrangemang och pressmeddelanden. Detta underlättar Apple att göra tillkännagivanden av sina nya produkter istället för att vänta för alla företag händelse att hända i framtiden. Likaså IBM, Cisco tar sin handel händelser virtuella.

Några av de virtuella Mässor och mässor

Salon Mode de Emploi 2009, september, CardioCareLive 2009, 3-4 mars, EcomXpo 2009, 28-29 januari, Virtual Energy Forum 2008 den 10-11 december

No comments:

Post a Comment