Saturday 2 June 2012

Skriva Produktbeskrivningar: 3 största misstagen Webmasters Make

I den här artikeln hittar du de tre största misstagen med sidor produktbeskrivning som håller webmasters från att uppnå maximal försäljning av sina produkter. Produktbeskrivning sida spelar en särskild roll. Det är den sida där i de flesta fall det slutliga beslutet fattas om inköp. De tre största misstagen webmasters säljer produkter online gör med deras produktbeskrivningar är: Att nöja sig med det torra, sakliga produktbeskrivningen bara, inte skriva på det språk som målgruppen talar, och inte engagera läsaren helt.

Misstag 1: Att nöja sig med det torra, sakliga produktbeskrivning. Det är inget fel med de fakta. De har en plats på produktsidan. Men fakta måste vara där för ett syfte. Syftet är att vädja till det rationella förnuftet och lägga den till mods när de omständigheter check. Men du måste göra mer med fakta i beskrivningen. Varför inte vädja till känslomässiga sinnet och bara beskriva din entusiasm om en eller flera särskilda omständigheter eller egenskaper hos produkten? Detta kommer att tilltala han känslomässiga sinnet och göra produkten mer inbjudande. Vara entusiastisk om dina erfarenheter med produkten, och prata inte bara om produkten utan också om miljön den används i. Måla en bredare bild.

Misstag 2: skriver inte på det språk målgruppen talar. Det är svårt för en person att köpa från en webbplats som innehåller ett språk fullt av grammatiska fel och full av ovanliga fraser eller icke-idiomatisk användning indikerar en utländsk författare. Det verkar vara en stor stänga. När du skriver, har ditt mål tänkte läsaren. Om du är tilltalande för high-end marknaden, låt din text på lämpligt skrytsam. Om du skriver till en vanlig Joe, var inte rädd att använda en rakt på sak språk, utan överdrifter eller poetiska adjektiv. Inget behov för det. Skriva i det språk som din typiska läsaren förstår kommer att bygga förtroende och göra det du skriver verkar mer verkligt.

Misstag 3: engagerande inte läsaren fullt ut: Om du skriver på ett begripligt och koncist språk, och presentera din produkt faktiskt ännu entusiastiskt genom att lägga till din personliga touch, du är nästan där. Men du måste fortfarande engagera läsaren fullt ut. Du kommer att uppnå detta genom att tala om hur läsaren kan interagera med produkten, och använda produkten för att få full nytta. Detta är den sanna nytta skriva. Om du är framgångsrik i att låta läsaren att föreställa sig att interagera med produkten, chansen av dem vill behålla idén att ta emot alla fördelar, och chansen att träffa dem på knappen Köp ökar kraftigt.

Så nu vet du vad de tre översta misstag webbansvariga för produkt-baserade webbplatser gör. Är du skyldig att göra en eller flera av dessa misstag? Om ja, nu är det dags att gå över din produktbeskrivningar och göra dem mer till den punkt, skriven på ett enkelt och kortfattat språk, med entusiasm. Se till att du bjuder in läsaren att interagera med produkten och föreställa sig att få det fullständiga nytta. Ladda upp din nya produkt beskrivningar och se hur mycket bättre din nya webbplats presterar.

Jason har skrivit artiklar internet marknadsföring i sex månader. Inte bara denna författare specialiserar sig på marknadsföring via Internet och datorer, kan du också kolla in hans senaste hemsida Sängbord väckarklocka som granskar hans favorit Sonic väckarklocka med sin säkra sättet att vakna upp dig.

No comments:

Post a Comment