Friday 4 May 2012

Starta en online-verksamhet med inga pengar?

Hur startar man en online-verksamhet för 0 kr? När jag är strul i forum jag ofta ser Internet marknadsförare som vill tjäna stora pengar precis som Terry Dean, Joe Vitale och andra stora namn på nätet som gör sitt uppehälle på nätet. Problemet är att de flesta nybörjare inte riktigt vet var jag ska börja eller inte har mycket pengar att starta upp en framgångsrik online-verksamhet.

För att köra några affärer på nätet du naturligtvis kostar lite pengar för webbhotell och ett domännamn. Men hosting kan hittas gratis med annonser och domännamn kostar runt $ 5. Jag ska visa dig några saker här för att hjälpa dig att bygga din egen produkt och marknaden för $ 0. Du kommer att vilja byta till betalas värd, som vanligtvis är ca $ 20 i månaden (för att bli av med annonser) att vara mer professionell till dina kunder så fort du börjar göra lite reklam pengar du kan investera en del tillbaka till din verksamhet.

Du bör först (och viktigast i din affärsplan) upprätta en förteckning över de färdigheter du har köpt. Du kan ha stora kunskaper om ett område som du har lärt i arbetet. Kanske vet du mer än ett språk. Eller, dina fritidsintressen är en bra lärare kunskaper i exempelvis i ett område av sport.

Sedan gå ner din lista över färdigheter eller kunskaper och leta efter de som du vet som skulle vara i efterfrågan för andra att lära. Till exempel, du älskar att spela golf så mycket du försöker få till kursen varje dag möjligt. Du kan lätt göra detta till en e-bok eller kurs du kan sälja på andra internet undervisning tips du lärt dig. Det bästa är att du redan äger denna kunskap, behöver du inte betala en enda krona för att få det.

Ta till exempel hur jag kom på att skriva mitt senaste e-bok # 1 på Google i 2 dagar. Jag har varit marknadsföring på nätet för 5 år så jag känner att jag har en massa kompetens på området. Jag sprang ett experiment med en artikel som slog ut all konkurrens snabbt på Google. Så skrev jag en ebook visa människor steg-för-steg hur jag gjorde det för att ge bort gratis för att bygga mitt nyhetsbrev lista.

Det bästa är det kostade mig nada, förutom med min Adobe och Snag-it-program. Du kan hitta program som gör ungefär samma gratis med några sökningar på nätet. Om inte, har kanske en kompis de program du kan använda för att skapa din produkt.

Du kan fortfarande starta en online-verksamhet utan en massa kontanter, ett första alternativ för att skaffa pengar i din nya affärsverksamhet är att använda dina befintliga kunskaper och färdigheter som du har plockat upp inom ett visst område. Listan är antagligen långt, saker som lärs ut i arbete, fritidsintressen, eller bara något du har ett stort intresse och har lärt mig mycket om. Och kommer det att vara från din egen personliga åsikt, visar tips och unika idéer. Dela och resultat av din kunskap.

No comments:

Post a Comment