Saturday 12 November 2011

Kinesiska Betala per klick - Hur man väljer den idealiska partnern

Om du planerar att expandera er webb närvaro till kinesiska marknaden, rinnande en kinesisk betala per klick kampanj är ett utmärkt sätt att komma igång. Med betala per klick kan du snabbt få trafiken och få värdefull information om prestationer och potential lönsamheten på din webbplats. Om du har framgångsrik med engelskspråkig betala per klick, finns ingen anledning du inte kan göra detsamma på kinesiska. Naturligtvis kan det vara svårt, speciellt för någon som inte läsa kinesiska. Följ råd nedan och du blir mycket bättre förberedda på att dyka in i en kinesisk betala per klick kampanj.

Grunden i betala per klick är samma i engelska och Kinesiska. I båda fallen kräver sökord forskning, målsidan optimering, pågående analysen etc. De viktigaste skillnaderna är språk, kultur och marknadsförhållanden. Om du inte läsa kinesiska eller har erfarenheter av affärs-och Internet marknadsföring i Kina har du två val. Den första är att lära sig allt detta. Det andra är att partner med någon som vet hur man gör affärer i Kina, för kinesisk internetanvändare och naturligtvis kan läsa och skriver kinesiska. Eftersom undervisa kinesiska skulle ta lite för lång, fokuserar resten av denna artikeln om tips för val en kinesisk betala per klick partner.

Helst bör den kinesiska betala per klick kampanj, andra kinesiska språket Internet Marketing och skapandet av din kinesiska webbplats kan ses som en helhet - inte som separata delar som skall outsourcas till olika personer. Den idealiska kinesiska marknadsföringskampanj är inte "översatt" från engelska, men skapade från grunden och förvaltas på ett löpande. Det är av yttersta vikt att välja ett kinesiskt marknadspartner som förstår detta.

Föreställ du säljer den ständigt berömda widgets. Du kunde ha någon översätta dina webbsidor och pay per click annonser om widgets och som kan fungera. Men att skapa en komplett marknads-meddelande från grunden ger en mycket större chans att lyckas. Tänk om det finns flera ord för widget på kinesiska? En erfaren kinesiska betala per klick chef skulle göra ordentlig sökord forskning välja lämpliga sikt eller kanske väljer att bygga flera annonser och / eller målsidor att avgöra vad fungerar bäst. Vad händer om vinstmarginal vid blå widgets är höga i Sverige men låg i Kina? Vad händer om det finns ingen som säljer lila prylar i Kina?

Korrekt konkurrenskraftig forskning kan visa unika möjligheter i Kina - detta är ofta fallet med utländska märken. Fokus på din webbplats och pay per click kampanj kan sedan anpassas till de produkter som är mest lönsamma i Kina. Vad händer om konkurrensen för vissa sökord är olika i Kina? En bra betala per klick chef kanske kan hitta mindre konkurrenskraftiga sökord och nischer för att öka din avkastning. Vad händer om kinesiska användare har olika problem? En bra partner bör kunna förutse dessa problem och innehålla relevant information skräddarsydd för kinesiska användare. Dessa är några exempel på områden där en unik betala per klick reklamkampanj skräddarsydda för kinesiska internetanvändare är att föredra framför en kampanj som är helt enkelt en kopia av den engelska kampanj.

I fokus för ditt kinesiska marknadspartner bör ligga på att skapa en helt ny kinesisk närvaro för ditt företag. Den framgångsrika delar av din engelska marknadsföring bör ses som referenspunkt. Det ger värdefull information som kan användas som utgångspunkt för din kinesiska marknadsföring. Det är nyckel för dig att få en förståelse för din kinesiska partners marknadsföring filosofi liksom strategin de har planerat för ditt företag.

Som slutlig anteckning ihåg att använda samma gemensamma förnuft i valet en partner som du skulle någonstans. Prata med mer än en potentiell partner, välj någon som du litar på, se till att du har möjlighet att kommunicera med dem mycket tydligt. Kommunikation kan vara svårt förstås, särskilt med typisk kinesisk kultur brukar säga ja, jag förstår även när de inte gör det, men det är ett ämne för en helt annan artikel.

No comments:

Post a Comment