Tuesday 22 November 2011

Web 2.0 Marknadsföring Villkor Explained

Om du vill behärska Web 2.0 marknadsföring, måste du bli bekant med Lingo. Och jag kan försäkra er, det finns en hel del fikonspråk. Den här artikeln förklarar vissa av villkoren kommer du oftast komma över som du utforskar möjligheterna att marknadsföra din produkt eller hemsida via Web 2.0-metoder.

Blogg - En blogg är en webbplats som tillhandahåller nyheter om ett specifikt ämne ämne. Bloggar är publiceringssystem som gör att vanliga människor att posta, eller offentliggör innehåll utan typiska webbpublicering kunskap. Poster redovisas i omvänd ordning och läsare tillåts lämna kommentarer för varje inlägg.

The Long Tail - Ett marknadsförings fras som myntades 2004 av Chris Anderson i tidskriften Wired som handlar om det framväxande mindre är mer scenario i näringslivet. Webben öppnar nischer som inte annars kan trafikeras av större företag.

Delaktighet - ett utmärkande drag i alla Web 2,0 hemsida är dess öppenhet för brukarmedverkan. Till exempel kan en användare att delta i en blogg med att lämna en kommentera eller delta i en wiki genom redigering en sida. Ur marknadsföringssynpunkt kan denna delaktighet skapa exponering för en produkt eller webbplats.

Sociala medier optimering - Detta är kanske den mest spännande delen av Web 2.0 marknadsföringen. Ingen äger området så det finns fortfarande gott om möjlighet om du är villig att experiement - och göra misstag. Sociala medier i förhållande till största delen sociala nätverk (Facebook, MySpace) och social bookmarking sites (Digg, Reddit, Delicious). Sociala medier optimering hänvisar helt enkelt till verktyg och tekniker du kan använda för öka populariteten av webbplatsen med hjälp av sociala nätverk, Bokmärk platser och communities.

Viral Marketing - Viral marknadsföring är främjandet av en produkt från mun till mun. Den är också känd som surrar på marknaden och har fått en ny form med tillkomsten av Web 2.0. På aktivt deltagande karaktär av Internet idag tillåter spänning och buzz om en produkt att sprida snabbt. Därför viral marketing ett mycket populärt teknik bland företagen.

Wiki - En wiki är programvara som tillåter flera användare att skapa redigera och länka webbsidor. Det mest berömda exemplet på en wiki är Wikipedia, som är klar användargenererat.

Som nämnts kanske svåraste skyddstiden för alla att definiera är Web 2.0 sig själv. Men de flesta är överens om att Web 2.0 definierar Internet som en plattform där utvecklare bygga applikationer unikt anpassade för Internet, snarare än på internet att behöva anpassa dig efter funktioner i program.

Om du vill läsa andra artiklar och se filmer på teman som detta, kan du gå med oss ​​på relativitycorp. Vi har massor av resurser på Web 2.0 Marketing skrivna av David C skul VD och Frank J Klein CIO. Kan du också anmäla dig att få information i dig e-post i rutan vecka på platsen också. Kom förbi och engagera sig i vårt samhälle och lämna kommentarer på vår blogg. Vi ser fram emot att träffa dig snart.

No comments:

Post a Comment