Tuesday 1 November 2011

Ijango webbportal Revealed i Las Vegas Launch

Som någon som var fascinerad av detta tillfälle men hade lite information, bestämde jag mig för att registrera dig vid den officiella lanseringen i Vegas att se vad all uppståndelse handlar om. Som professionell nätverk marknadsförare har jag hamrade av andra nätverkare att delta i deras Ijango organisationerna. Jag gillar alltid att göra mitt due diligence innan han kom till någonting. Det är därför jag var där.

Händelsen började vid 2 kvällen och jag fick där omkring 12:45, precis i tid att få min armband att få i. Jag träffade då min potential upline och var snabbt introducerades till makten Ijango. Det var mycket imponerande måste jag säga. Det är mycket viktigt att antingen vara ansluten till början eller känner någon nära som är det. Detta är hur man får saker gjort i nätverksmarknadsföring. Jag har aldrig bara gå och möjligheter, jag gå med folk i den möjligheten. Alla som någonsin blivit kvar på egen hand vet vad jag pratar om.

Efter mötet samtliga stora peruker gick vi till att få i den långa raden på Encore hotellet som blev mycket påkostad och elegant. Allt gjordes första klass kan jag tillägga. När vi flyttade till dörrar få inuti de blandas oss förbi en dryck linje, flera brickor smörgås och en del gigantiska kakor. Ingen sa att jag skulle bli trött också? Det var en oväntad behandla. Vid den tidpunkten gick jag in, åt min smörgås och började mingla.

Jag märkte genast att folket var bara lite annorlunda än normen för en av dessa lanseringar. Jag såg väldigt få passar. Jag såg massor av vanliga folk som inte verkar skrämmas av sin omgivning, men glada och entusiastiska över vad som skulle komma på storbildsskärmar. Låt mig bara säga nu att de blev inte besvikna.

Cameron Barrett Sharpe introducerades av Steve Smith (Excel) som visionär bakom Ijango. Trots lite trasiga runt kanterna från alla konferenssamtal, levererade Cameron varorna. Han sprang oss genom ett komplett demo live Ijango webbportal att distributörer som också kallas regissörer, skulle ge bort utan kostnad för kunderna. Jag måste säga att jag var blåst bort. Jag har det. Jag kan nu se varför all uppståndelse. Det är en win win affär. Kundens få det något mycket användbart gratis och direktörerna få en bit av alla pengar som genereras av Google AdSense, AdWords-klick iTunes hämtar, etc. De även drog en märkesvaror konto Ijango e som drivs av Google.

Hela konceptet bygger på ett nav sida. En plats där vi kan, för att citera George Carlin, lagt alla våra saker. Våra saker är en miniatyr storlek komma Gateway, en Twitter-gateway, en Flickr gateway, en Youtube-gateway, Gmail, AOL, iTunes, Rhapsody, ESPN och listan kan göras lång. Är det bara coolt. Överallt ser adsense, som Cameron satte IT-ChaChing? Det finns också över 1000 stora köpmän som har shopping portaler byggt i. Om någon går dit och gör ett köp, du gissade det - ChaChing!

Så här är inälvor av det. Som distributör eller regissör har du möjlighet att ge bort detta portal, eller mer korrekt, verktygsfält. Det verktygsfältet hämtas av dina vänner och kunderna från din hemsida. The Ijango verktygsfältet är kodad till dig så att alla som hämtar det och besök någon av intäktsgenererande platser sätter pengar i fickan. Din upline också del av de intäkter som genereras av dina kunder. Detta är bara dum Enkel i mina böcker. Cameron sa att de ville Ijango vara den enklaste nätverk marknadsföring företag att tjäna pengar på, EVER? Verkar så.

De tillkännagav också planer på en Ijango webbläsare. En Ijango socialt nätverk som såg mig vara mycket lik Facebook. När var sista gången komma skickat en check? Hur skjutningen Google? Ok kanske Google om du har ett AdSense-konto och en hög trafik webbplats. Men du får glida. Yahoo och Bing finns i denna också. Du kan söka alla tre från din bekväma nav sida.

Vid denna tidpunkt mötet var att avslutas men Cameron ville påpeka att mer populär Ijango blir desto mer pengar på bordet. Vad han syftade på är Alexa ranking. Nu är de i topp 8000 mest trafikerade webbplatser på mycket kort tid. Eftersom rankingen förbättras så gör möjligheten att begära högre dollar från potentiella annonsörer. Så som annonsen dollar öka, så gör provisioner. På nära publiken var ganska i ett utbrott inklusive mig själv.

Jag fortsatte sedan att få med min upline och anslöt sig på plats. Jag får det, ser jag det, jag vill in och så borde alla som tillbringar en hel del tid på internet. Det är, till mynt en klyscha, en riktig no brainer.

No comments:

Post a Comment