Monday 19 September 2011

Tillväxt av Online katalog Shopping

Katalog shoppa har blivit alltmer populärt under senare år, med den största attraktionen som bekvämligheten med att ha flera produkter i samma ställe. Under många år dessa detaljhandeln företag fram en papperskopia av deras sortiment och skickade det till kunderna. Detta var vad vi känner som postorder shopping och det var en stor framgång. Baksidan av detta var att det kostar en hel del pengar att producera och leverera dessa kataloger till tusentals kunder.

Tillkomsten av Internet har förändrat saker dramatiskt när det gäller shopping. Idag finns bokstavligen tusentals online-företag som säljer sina varor och tjänster via Internet. Det är ett effektivt sätt att få dina produkter med tanke på betalande kunder. Detta har lett till den snabba tillväxten av online shopping och den visar inga tecken på att sakta ner heller. Katalogerna återförsäljare har förmodligen gynnats mest av detta fenomen eftersom de nu kan funktionen betydligt fler produkter än de någonsin kunde med en papperskopia.

En annan fördel är att du kan uppdatera din lagerinnehav på en daglig basis, vilket inte var fallet med en fysisk kopia. Detta möjliggör mer specialerbjudanden och rabatterade varor som skall presenteras för betalande publik. En av de bästa exponenterna för att skapa en närvaro på nätet är Argos uk. De är de dominerande kraft inom detaljhandeln shopping att utnyttja kraften av Internet för över tre decennier. Företag som denna kan använda flera system kanal leverans att få sina varor till kunderna.

Den grundläggande idén är att ha många höga street-butiker, och kombinera detta med en online-verksamhet. Detta gör att du kan fånga fler potentiella kunder och öka försäljningen och vinsterna längs vägen. Modern teknik har också bidragit avsevärt. Bredbandsanslutning kan nu mycket snabbare surfning, och katalogen företagen alltid begränsad av långsamma uppkopplingar eftersom de helst ville ge kunderna med bilder av sina produkter. Med fjärranslutning detta resulterade i långsam laddning av sidor, och shoppare helt enkelt inte vill vänta. Idag har problemet försvunnit, och det är nu möjligt att ha betydligt mer interaktion och video för att främja tjänster och varor.

Leverans tjänster har också förbättrats en hel del. Inte alltför länge sedan det enda sättet att leverera dessa varor var att skicka dem till en hemadress. Detta hade problemet med att göra folk vänta på hela dagen leverans. Folk insåg snart att även om varorna var billigare på nätet, du fortfarande hade någon hänsyn till den frakt, och ibland ökat kostnaderna till mer än High Street avgifter. För att komma runt detta problem, de flesta katalog företag erbjuder nu gratis leverans. På vilket sätt detta kan uppnås är att leverera varorna till en lokal affär eller uppsamlingsplats. Kunden sedan helt enkelt samlar in från det vid en tidpunkt som passar bäst för dem. Detta undviker människor att behöva vänta i alla dagar, och de också undvika extra kostnader.

Denna lösning på ett vanligt problem nu rullas ut till andra sektorer på internet, men det var Argos online som ledde vägen med denna innovation, och de skördar belöningar med blomstrande försäljning och tillväxt. Katalog handla kommer att fortsätta växa, och som de företag sälja mer varor, kan de köpa mer varor på minskade kostnader från leverantörerna och förmedla dem sparande till kunderna. Denna cykel är vad online affärsverksamhet handlar om, och är orsaken till dess spektakulära tillväxt under senare år.

No comments:

Post a Comment