Thursday 3 November 2011

Under ekonomiska nedgången är Lågprisaktörerna förlorar sina Edge för varuhus

Möta utmaningen med ekonomiska nedgången är off-priset återförsäljare förlorar sin dominerande ställning för varuhus i värde prissatta marknaden?

Facing med hårda period ekonomi, är både grossist leverantörer och detaljister tanke om att förändra sin varuförsörjning strategier på marknaden, att leva genom tuffa tider.

Nuvarande A detaljhandeln statistik som presenteras som i fjol har den ekonomiska nedgången haft stort inflytande på många marknadsaktörer kategorier, totalt försäljningsvolymen ner mellan 5-8%. Men statistiken är bara en allmän nummer. Den mest uppenbara droppar noterades i Apparel marknaden sektorn, med upp till 21% minskning i allmänhet.

Den krympande marknadsandelar innebär att striden mellan antingen partihandel löpare och detaljhandel ägarna butiken blir ännu bitter. Fler och fler varuhusen erbjuder nu en mångfald av rabatterade varor till shoppare, vilket är säkert en dåliga nyheter för lågprishandeln.

Men betyder det att lågprishandeln kommer att stänga ner sina butiker? Som rabatterade varor inköp snabbt sprider sig över hela marknaden, hur kan lågprisbutiker över den värsta tiden?

Först bör lågprisdetaljister inse det faktum att de inte glada data bara ett genomsnitt. Den mest uppenbara minskade försäljningsvolymen kan hittas i butiker lyx avdelning. Lågpriskedjor som TJX företagen är fortfarande väntar stadig försäljning ökar. Inte alla återförsäljare har drabbats av dropparna av försäljningen.

Efter att ha sett en glöd utsikter, lågprishandeln har fortfarande att förstå vissa principer.

Den avgörande regler som vi kommer att ge är samma gamla en, som har tagits upp om och om igen. I själva verket har inte alla butiksinnehavaren utförde dem.

För att lyckas vinna fördelar av detaljhandel, måste återförsäljare förstå att det förutom att leverera prisvärd poster, bör du även vara väl förtrogen med de populära produkterna på marknaden, samt ge god service till shoppare. Ett behörigt leverantören, oavsett om under ekonomiskt goda tider eller perioder nedgång, har nära relationer med konsumenter. Man kan göra nytta av ett antal kanaler att upprätthålla förhållanden, exempelvis få kontaktuppgifterna till kunder och låt dem veta det senaste poster på din butik och erbjuder särskild grupp av köpare skräddarsydda budskap om svåra att-get varor såsom överdimensionerad poster.

Sourcing från höger parti marknadsplatser kan hjälpa till att minska kostnaderna lönsamt. Hitta i originaltexten.

No comments:

Post a Comment