Saturday 31 March 2012

Internet-och Handelskammaren kreditkort Fraud

Trots att det finns en mängd av e-betalning alternativ där ute, är det fortfarande ett klart faktum att kreditkortet är Internet främsta valuta. Forskning har visat att även kreditkortsföretag återbetala 90 procent av konsumenter vars kort har använts bedrägligt, mer än 75% av internet köpmän som kreditkortsbedrägerier offer har att bära kostnaden själva. Med detta i åtanke, måste man säga att trots den snabba tillväxten av e-handel, online-betalning är fortfarande ett område med omognad och stort intresse för internet industrin, i synnerhet eftersom det inte finns något bombsäkert sätt att undanröja kreditkortsbedrägerier.

Även om en majoritet av köparna rätta hålla sig borta från online kreditkortstransaktioner så långt som möjligt är det online-handlare som måste drabbas av detta problem. Varför? Enkelt därför att nuvarande ersättning och protokoll betalning enbart är avsedda för anonyma transaktioner där kortinnehavaren och kortet är fysiskt närvarande och försäljning inträffar baserat på kortinnehavarens underskrift och kort avtryck. På detta sätt det finns en viss trygghet tillgängliga både för handlaren och konsumenten och förtroende är mindre av ett problem. Å andra sidan, när det kommer till online kreditkortstransaktioner köra via en Internet-konto, är affären en blind en eftersom varken kortinnehavaren eller handlare representant är fysiskt närvarande, vilket innebär att huvudansvaret att en säker deal faller på handlaren även om de har förvärvat tillstånd från kortutgivaren.

För konsumenten, det bästa sättet att undvika att bli ett offer är att använda virtuella kortnummer när du handlar på nätet och se till att de endast köper från sådana webbplatser som är säkra och kryptera betalningsinformation för att hålla den säker från hackare och tjuvar.

Även detta innebär att det åligger att förhindra kreditkortsbedrägerier är på online-försäljare. Så om du är en online återförsäljare med en internet konto, ta en titt på följande tio tips att förhindra bedrägerier kreditkort:

. Även om det är lite av en bry sig, alltid insistera på att postadress, postnummer och telefonnummer på köparen och kontrollera dem innan du stänger transaktionen.

. Alltid be om en faxad kund signatur samt en faxad Xerox eller fotokopia av kreditkort.

. Kontrollera förutsatt e-postadress mot namnet på kreditkortet och om namnet på kortet inte matchar e så är det bäst att begära ytterligare ID bekräftelse innan du fortsätter.

. Behandla inte för om du inte har möjlighet att direkt kontakta köparen via telefon.

. Utnyttja olika adresstjänst verification wherever possible.

. Var extra försiktig när sjöfarten utomlands särskilt eftersom det kan vara mycket svårare att framställa anspråk utomlands.

. Reject behandla beställningar från gratis e-domäner om du inte har ovedersägliga bevis för kundens identitet.

. Kontrollera DNS kabeln i fjärrkontrollen IP av köparens och använder denna information att ta reda på fjärrservern geografiska området och kontrollera det mot adress köpare. Mycket få människor att ansluta till Internet via en lång sträcka telefonsamtal. Kontrollera också postadressen, e-postadress och telefonnummer till servern eftersom hackare kan enkelt sätta upp egna servrar också.

. Var extremt försiktig med att köpare be om högre priser snabb leverans, eller de som på annat sätt cost okänslig, helt enkelt därför att en tjuv inte bryr sig om priser som de inte kommer att behöva betala.

. Aldrig fartyg produkter till postbox nummer och alltid be om en fysisk leveransadress.

Så om du äger ett Internet-handlare och du tar hand och följa stegen ovan, kommer du gå långt för att förebygga din verksamhet från lidande vid alltför stora återbetalningar som följer kreditkort bedrägeri.

Michael Rupkalvis är ägare av Transaktionen koncernens hemsida. På webbplatsen finns information om online kreditkort bearbetning och kan också ge online-företag med en Internet-konto, och utmärkt kreditkort bedrägeribekämpning.

No comments:

Post a Comment