Thursday 29 March 2012

Kan ett Infopreneur Do Audio Books?

Det korta svaret är Ja, naturligtvis.

Ju längre svaret är att skapa ljudböcker är en form av information inflytande som de flesta smarta infopreneurs ständigt tittar upp för, planerar att i sin affärsstrategi och skulle alltid överväga när de skapar en ny produkt information.

Så vad är information hävstångseffekt, och hur ljudböcker finna en plats i den? Eller rättare sagt, varför skulle ljudböcker vara en del av en infopreneuring strategi överhuvudtaget?

Information Leverage - En översikt

Infopreneurs skapa information. Det är värdefullt för andra människor, och så de köper den. Nu informationen kan konsumeras i flera formulär. Viss information är bäst i form av skriftliga sidor, på papper eller digitalt. Annat innehåll är bäst uppskattad som video eller foton. Och andra typer av information kan bäst levereras som ljudmaterial.

Ett infopreneur kommer vill få maximalt värde från information som skapats, vill dra fördel av så många distributionskanaler som möjligt. And detta innebär skriftliga innehåll kommer att omvandlas till talat ljud, att utnyttja det arbete och investerad tid på att skapa den.

Men varför är ljudböcker populära?

Information inflytande beror också på preferenser konsumenterna. Some upptagna människor föredrar att lyssna på deras "böcker" på resande fot, antingen som mobilt innehåll på iPod, telefoner eller cd-spelare, eller i deras bil under körning.

Ofta är de villiga att betala en premie prissättning eftersom ljudböcker leverera innehåll på ett sätt som hjälper dem att optimera vad annars skulle vara "ner tid".

Explosionen av mobiltelefoner att lyssna till musik och ljudinspelningar när du promenerar joggar eller kör har orsakat en proportionerlig efterfrågan på ljudböcker, vilket gör det till en industri som växer med stormsteg under senare tid.

Hur kan en Infopreneur Skapa ljudböcker?

Teknik för inspelning röst blivit så sofistikerade att relativt billiga åtgärder kan göras hemma, konvertera datorn till en "inspelningsstudio. Inte bara gör detta är det bekvämt för gör-det-själv infopreneurs att skapa ljudböcker hemma, det också tar bort dyra hyreskostnader att man måste betala tidigare att använda en professionell ljudstudio.

Men inte alla infopreneurs göra ljud bok creation själva. Istället verkar de föredra att lägga ut det till experter. Kostnaden för dessa utlagda ljudboken creation används varierar kraftigt, men har blivit mycket prisvärd. Kvaliteten på den färdiga produkten är ofta utmärkta, och tillsammans med bättre prissättning möjligt med ljudböcker att inkluderas i en produkt paket, blir detta ett vettigt alternativ för många uppgifter marknadsförare.

Är det obligatoriskt att skapa ljudböcker?

Kanske inte. Men om man inte bland ljudböckerna i produktutbudet, lämnar du förmodligen en del pengar på bordet. Med den ökande användningen av online-multimedia, inklusive podcaster, Internet-radio, och de snabbt stigande populariteten för online video innehåll, kommer det snart att vara en konkurrenskraftig nödvändighet för alla infopreneur att omfamna utvecklingen och erbjuda innehåll i flera medier och format.

Infopreneuring är spännande. En del av denna spännande är den snabbt skiftande spelfältet. Anamma förändringar, behärska dem, och ligga i framkant av förpackningen som en infopreneur - du kommer att skörda stora belöningar gör detta.

No comments:

Post a Comment