Wednesday 19 October 2011

Design förlovningsringar för Vänner

Jag såg en film i går kväll där de ledande kvinnlig karaktär insåg mot slutet på filmen som hon älskade designing skor. Hon gick in i en butik, och butiken expediten tittade ner på henne skorna och gav en stor komplimang om hennes skor som hon gjorde. Då ledande dam började rita skisser av dessa underbara moderiktiga skor, visade dem för sin vän, och sedan i slutet av filmen, kan publiken se henne arbeta på hennes egen skoaffär. Jag tror jag vill ha något liknande, utom i stället för att utforma skorna, jag vill designa smycken. Inte klädedräkt smycken men äkta smycken med ädelstenar och halvädelstenar metaller, som guld och platina. Jag vet inte var jag ska börja. Jag önskar filmen kunde inte spola fram från skådespelerskan "skisser to hennes skoaffär. Jag vill se hur hon fick från punkt A till punkt B till punkt C - punkt B är den del i filmen över. Jag tyvärr inte har en vän som jag vet i smycken industrin på allt, så ser ut att jag måste räkna ut saker på egen hand.

I likhet med den kvinnliga karaktären, jag arbetar på ett välbetalda jobb i corporate America, Men jag är rädd att lämna så att jag kan designa smycken. Och även om jag inte har en hög lön, fick jag gå till privata universitet, och skolan lån som jag tog ut för min utbildning var mycket. Så min surt förvärvade pengar går till att betala för mitt lån samt mitt lån med övriga går det mot mina besparingar och fina smaker i restauranger, shopping och underhållning. Ska jag ens vågar lämna mitt jobb för en karriär som inte får vad jag vill eller inte? Eller ska jag bara gå för det för om jag lyckas, kommer jag bli lyckligare, få mer tid, och få betalt med mer?

Ja, Jag har redan arbetat på att designa en fåtal engagemang ringar för mina vänner, varav en är en kille! Samt örhängen och ett halsband som presenter till mamma och mormor. De älskade alla sina smycken och jag älskade att skapa dem, vilket fick mig att överväga att gå in smycken design ännu mer. Jag kunde gränsen min extra utgifter, satte den mot mitt sparande, och gå till smycken design skolan i the evenings.no en på min arbetsplats har att veta. Jag slår vad om detta är någonting att jag kan göra på sidan, och om den tar av och jag får upptaget en punkt som jag måste lämna min nuvarande jobb kommer jag. Jag tror att detta kommer att bli min plan så här långt.

Besök veta mer om förlovningsringar.

No comments:

Post a Comment