Thursday 27 October 2011

New Energy Drink

Ny energi drycker är tillverkade nästan dagliga. Vissa smakar även det samma som andra med bara ett annat namn. Är det namnet som fångsterna er uppmärksamhet, eller hype från alla dina vänner och sociala medier? I stället för köpa en ny så snart du ser det, bör det finnas några saker som du bör göra före du köper en ny energi dryck.

1.) Ingen produkt kan fly internet. Vad jag försöker säga är att om energi dryck är ute på marknaden, någon där ute kommer att skriva en recension om det. Tyckte att personen gillar det? Har den personen klagar på det?

2.) Gör din forskning med att titta på den näring etiketterna. De flesta energidrycker där ute är väldigt mycket socker. Jag talar om i storleksordningen 50-60 gram socker per dosa. Föreställ er detta: Du dricker en flaska läsk med massor av kaffe läggs till det om du dricker något med så mycket sockret.

3.) Lita aldrig på vad produkten säger. De berättar allt du att de är de godaste och ge dig den största energikick. Vi lever i en värld full av falska annons.

4.) Tro det eller ej så försökte jag här ny energi dryck innan, och det gjorde mig trött. Skulle du vilja att från och med din energi dricka? Jag tror inte det.

No comments:

Post a Comment