Thursday 27 October 2011

Viktorianska brudklänningar jättebra för idag

Med så många olika typer av brudklänningar finns det kan vara ganska överväldigande att försöka besluta om vad stil och design att välja. Det finns många hemsidor ute som vi ser olika typer av klänningar och ge sitt utlåtande om vad som finns i det senaste modet. Men, jag antar att alla är olika, och inte alla vill vara med i de senaste bröllop mode typen klänningar.

Jag älskar särskilt den viktorianska eran, och om jag var en brud gifta sig är dessa typer av gowns att jag skulle välja. Jag minns inte länge sedan var jag i en butik som säljer en hel del vintage produkter de hade en fin samling av bröllop dresses ner ryggen i det högra hörnet. Ett särskilt klänningen fångade min blick, som var av vit satin och strapless. Den hade en riktigt fin slöja och bara tittade utsökt i någon vigseln, och jag kan bara bild en gammal kapell skulle vara en perfekt miljö att bära en klänning av denna kvalitet.

Det lustiga var ungefär två eller tre veckor senare Jag fick ett samtal från någon som var gifta i ett par veckor och letade efter en viktoriansk klänning men var finner det ganska svårt att hitta en. Jag föreslog att vi träffas, eftersom jag ville ta med henne till affären Jag hade varit i tidigare. Par dagar senare mötte vi upp, och jag kunde inte berätta för henne var jag skulle ta henne. Hon blev glatt överraskad när vi gick in i vintage butik det var ner en sidogata och om du inte visste exakt vad som fanns där det var den typ av butik som du helt enkelt förbi. Jag tror att jag hade läst en recension på den ett tag tillbaka, och jag var den enda anledningen till att jag visste var att gå. Så hur som helst i händelse hon var mållös av valet av viktorianska klänningar att de hade varit tillgängliga.

Denna kvinna var glada över att äntligen finna en affär som hade en klänning som eventuellt skulle vara hennes dröm klänning som hon hade drömt om hela sitt liv. Äktenskap kan vara stressande nog ibland men även planerar att få varför det ibland kan vara ännu mer stressigt och är naturligtvis en verklig prövning innan. Hon provade ett par olika klänningar den första var ganska stor, och som hon hade en mycket smal midja den har gjort någonting alls åt henne.

Detta skulle vara ett särskilt formell affär och hon skulle ha två brudtärnor också. Hennes chef brudtärna var för henne syster som var identiska i storlek så hon kunde köpa detta samtidigt också, vilket naturligtvis gör det mycket lättare. Jag gillade särskilt spetsar och min vän var de lyckligaste Flickan i världen och med bättre när hon insåg att priset var mindre än vad hon förväntar sig att betala. Hon hade varit på ett par brud butiker nyligen, men de var laddningen skyhöga priser och med att priserna på bröllop numera hon som andra har att helt se henne budgeten.

No comments:

Post a Comment