Monday 31 October 2011

Undvika dessa fallgropar när du skriver och sälja e-böcker

Har det blivit enkelt och billigt att skriva och sälja e-böcker på nätet, och som har lett till en flod av människor till marknaden. Ni är inte längre konkurrera mot liten grupp tekniskt kunniga datoranvändare och tidiga av Internet. Och detta innebär, att ligga steget före i utvecklingen och skriver och säljer e-böcker är bättre än de andra måste du undvika fallgropar eller minfälten på din väg till toppen.

Know Your Market

Th största risken om man vill skriva och sälja e böcker är att inte veta vem tänkte läsaren är. Såvida du studerar marknaden, vet så många detaljer som möjligt om din målgrupp, du kommer inte att kunna komma ut med ebook de vill, och bråttom att köpa. Det finns bokstavligen tusentals ämnen som du skulle kunna skriva böcker om. Och inte alla av dem kommer att vara vilt framgångsrika. I allmänhet kan du skriva och sälja e-böcker och gör ganska bra genom ren lidelse ensam - men det är mycket enklare och mycket mer lönsamt att få samma (eller bättre) resultat från mindre ansträngning av att få detta första steg till höger.

Vet vad läsarna vill ha

Köpa böcker, liksom alla andra köpbeslut, handlar om känslomässiga tänkande. Vi vill ha något - eller tror att vi gör - och rusa ut att köpa den. Vi sällan om saker som vi inte bryr oss om, även om dessa ibland saker som vi behöver. Så innan du skriver det första ordet i din eBok, att du har en rättvis aning om vad folk i din målgrupp vill ha och söker. Då erbjuda lösningar till deras största problem och du har en förrymd bästsäljare.

Läs att sälja

Skriva en e-bok kan tyckas hårt arbete - men i verkligheten är den lättare delen av processen. Ju hårdare delen är att sälja dem. Men det är lättare om du redan känner till din marknad, vet vad de vill och ge den i din ebook. Selling handlar om att placera din produkt eller tjänst framför en publik som vill ha det illa, och sedan övertyga dem att lämna över sina pengar i utbyte för det. Det finns flera sätt för att göra det, och du måste behärska ett fåtal och göra dem riktigt bra.

Nå din målgrupp

Ta reda på var din målgrupp samlas. Diagram ut en marknadsföringsplan för att sätta sig på radarskärmen med ditt budskap om e-böcker du planerar att sälja dem. Ta reda på vilka andra som har kontakt med dem, och hur.

Brainstorma idéer to nå din målgrupp genom flera kommunikationskanaler, så att om ena bryts ned kommer det andra arbetet. Och nå din målgrupp med rätt meddelande. Att vara alltför påträngande och "in your face" kommer sannolikt arbeta mot dig medan sälja e-böcker. Att leverera lösningar på problem som tjatar dem och göra deras liv eländigt kommer fungera som magi i öka din ebook försäljning.

Avsluta försäljningen

Många infopreneurs minska sina ansträngningar efter att få uppmärksamhet av presumtiva köpare. Kom ihåg, är försäljning inte gjort förrän pengar och produkt utbyte händer. Var tydlig i din uppmaning till handling. Förklara hur köparen kan komma åt ebook direkt. Visa dem hur man skicka betalningen. Genom att följa denna sekventiell process kommer du att kunna skriva och sälja e-böcker bokstavligen på efterfrågan. Och även om du inte kan skriva, kan din kunskap om denna metod du att anställa andra författare som inte förstår detta, och resultatet av deras arbete också - och vara en smart infopreneur?

No comments:

Post a Comment