Monday 17 October 2011

Multi Vendor Kundvagnen programvara - en ny våg av e-handel

Om din onlinebutik är svårt att få kunder, är flera leverantörer varukorgen värt en allvarlig titt. I stället för en enda butik, lockar en mini torg fler besökare. Genom att kombinera styrkor kompletterar försäljare i en butik, köparna få en större urval att välja mellan och alla leverantörer att vinna.

Till exempel kan din bokhandel överväga partnerskap med en videobutik. Eller, om du har en blomsteraffär kan du överväga att ansluta med andra köpmän i området som säljer choklad, vin eller kort.

Betydelsen av dessa mini torg för enskilda företag hade förbisett tills nyligen. De flesta företag tänkte på att sätta sig på sina egna produkter på nätet och vänta på trafiken. Detta fungerade bra för några år, när de få med nätbutiker hade ett övertag sina motparter. Den exponentiella ökningen av antalet nätbutiker torkas av denna fördel.

Hur kan fördelen återfått?

I dagens intensivt konkurrensutsatt online ecommerce området, kombinera med andra om att marknadsföra en webbplats är mycket viktigt. Men, hur gör nätbutiker som en gång fanns sig - liksom boutiquer i ett köpcentrum - plötsligt gå samman?

Från flera leverantörer kundvagn är vägen! Det hjälper dig att bygga en butik som kan rymma produkter från olika tillverkare. Det kan skilja mellan objekt som tillhör olika leverantörer och skicka order och leverans separat till respektive försäljare. Kunderna kommer inte ens vet att de varit till tre olika butiker.

Motsats till en fysisk butik - och sällan ett enda butik på nätet - en multi butik kan föreslå till kunden att många som köpt denna produkt har även köpt detta!. Det kan vara en produkt som tillhör en annan försäljare.

Ta blomsteraffär som exempel, en kund som just har lagt en bukett blommor i kärran kan övertygas att köpa en ask choklad, en flaska vin eller ett kort att gå med blommor. Kundens fördelar med bekvämligheten att beställa ihop allt från samma webbutik. Leverantörerna nytta av det naturliga korsförsäljning.

Annan fördel med flera butiker är att till skillnad från i en enda butik situation, behöver du inte behöver komplettera din lagret med kompletterande produkter du inte är expert i. Exempelvis vet en vinbutik hur man erbjuda de bästa vinerna precis som en blomma butiken vet blommor. Genom att använda dem som ett samarbete säljaren, blomsteraffär kan utnyttja på Vinbutiken omfattande inventeringen.

Mini Plaza är företagarens möjlighet

Om du är en entreprenör letar efter nya idéer att genomföra, ger detta ett utmärkt tillfälle. Även om du inte har din egen merchandize att sälja, inrätta en flerbutiksorder och registrera dig handlare kommer bidra till att skapa en mini Plaza. Ju mer försäljare på Plaza, desto mer återkommande intäkter för torget ägaren. De deltagande handlare fördel i den låga kostnaden för uppbyggnaden av butiken samt från korsförsäljning möjlighet.

Framtiden för multi säljaren stores

Det förväntas att inom ett par år du kommer se att de mest framgångsrika online företag ingår i en eller flera butiker. Dessa kommer att bli mer framträdande och omfattande att tjäna lokala verksamheter - de som fysiskt kan arbeta tillsammans. Många fler mini virtuella köpcentra kommer att växa fram att tillgodose för lokala företag som fungerar ihop.

No comments:

Post a Comment