Monday 16 January 2012

Hur en lastbil reflekterar över kvinnans personlighet

Människor i USA (bra faktiskt män) alltid haft en passion för lastbilar och njöt av flera verktyg de ger till konsumenterna. Beundrad för sin förmåga att bära och dra extra belastning och resor i kuperad terräng, var lastbilar i stort som köps av män som haft äventyr och en solid bild. Nyligen har emellertid biltillverkare sett en ny växande trend i lastbilsförsäljningen.

Allt fler kvinnor köper lastbil och är ansvariga för en stor andel av lastbil försäljning i USA. Truck producenterna med element att göra dessa fordon mer lockande för kvinnor och även om detta plan har framgångsrikt ökat försäljningen finns det flera andra faktorer för detta nya fenomen. Dessa är i hög grad social karaktär och hänför sig till förändrade sätt på vilket kvinnor tänker och vill att andra ska uppfatta dem.

Kampen att få rättvisa i hemmet och på arbetsplatsen har tagit många former och få kraftfulla lastbilar är ett sätt att påstå att en del av kampen har vunnit. Frånsett det roliga aspekten av lastbilar, liknande stadsjeepar har de också setts som symboler för makt och förtroende. Möjligheten att lyckas manövrera uppfattas råstyrka bidrar till personens image och skildrar en högre grad av tillförlitlighet jämfört med en person kör en vanlig sedan.

Liknande män, kvinnor trivs utflykter och deltar i utomhusaktiviteter som var till stor del tillgodoses män. Flera verksamheter inkluderar långa resor till avlägsna områden inte alltid tillgängliga för eller möjligt för vanliga sedaner. Bekvämligheten av att transportera utrustning, båtar och tillbehör med truckar göra dem till ett idealiskt val för kvinnor och män som tycker om att fly från städerna tryck.

På jobbet har kvinnorna fått sin image förbättras avsevärt genom att erhålla och köra lastbil. Equitable annonser har varit ett stort problem för kvinnor, delvis på en missuppfattning att kvinnor inte är kapabla att hantera påfrestningar i arbetet. En lastbil hjälper vederlägga den bilden och visar en nivå av okonventionella och en förmåga stiga till alla utmaningar. Den förhöjda sittplats lägger även en känsla av säkerhet till den mycket spännande utsikter till att äga en lastbil.

Trots en växande del av lastbilsförsäljningen erhålls från kvinnor, lastbilstillverkare har ännu inte riktigt öka mängden annonser inriktad på dem. Tycks dock detta vara att förändras minskande totala säljstyrkan biltillverkare bli mer vaksam och tillmötesgående gentemot alla sina kunder om det är en man eller en kvinna.

På grund av utvecklingen av lastbilar till salu i USA, upptäcker en underbar köpet är ganska krävande.

No comments:

Post a Comment