Sunday 12 February 2012

17 Idéer för Förbättra din e-post Leveransfrekvens

Email levererbarhet en huvudvärk. Vi brukade oroa innehållet i ett e-blast, och undvika skräppost ord som gratis eller med VERSALER. Men med den förändring de senaste åren mot repuation baserad filtrering av skräppost, har e leveransbarheten taktik förändrats drastiskt. Nu, få i stället för en isolerad e fastnat i bulk mapp så riskerar du att skada din långsiktiga avsändare rykte om du inte använder bästa metoder. Nedan har jag samlade några tips att se dina e gör det framgångsrikt till inkorgen.

Bli återkopplingar: återkopplingar gör att du kan se vilka som är markera din e-post som skräppost (så att du kan ta bort dem). Vissa Internetleverantörer, t.ex. AOL, ger ett lätt sätt att gå med i feeback slingan. För andra Internetleverantörer, kan du behöva kontakta din e-postleverantör att se om de kan ge dig med denna information. ; Bort Inaktiv Prenumeranter: Inaktiva abonnenterna är mest sannolikt att markera din e-post som skräppost. Visst, vill ingen medvetet krympa storleken på deras välja i listan, men man måste tänka långsiktigt. ; Konsekvent Timing: Internetleverantörer älskar när du konsekvent skicka e-post på samma dag på nära samma gång. Eftersom spammare bryr mig inte, är konsekvent varumärket för en ansvarsfull e marknadsförare. ; Använd konsekvent från Information: Se till att alltid använda samma från namn och adress. Ändra via e-post kräver dina prenumeranter att lägga till varje adress i adressboken så att leveranstakt. Dessutom hjälper en konsekvent från namn läsarna känner igen ditt varumärke. ; Använd dubbel opt i: Double opt in är en bästa praxis som krävs av många Internetleverantörer i syfte att komma ifråga för vit notering. Dessutom skyddar det din databas från felstavade e-postadresser. ; Avregistreringslänk i Top: Varför i toppen? För om olycklig abonnenterna inte kan hitta den inom några sekunder, kan de träffa skräppost knappen istället, som skadar din rep. Bättre att förlora en prenumerant över att få en spam klagomål. ; Statisk IP adress: Om du skickar marknadsföringen e-post från din egen server, skickar alltid från samma IP adress. Om du använder en e-postleverantör reda på om de ger en dedikerad IP för en extra kostnad. Om de gör det, är det värt det. Som delade webbhotell, many ESP grupp flera klienter under en IP-adress. Med andra ord, vad annat företag gör med deras e-postmarknadsföring kan påverka din leveransbarheten. Det är mycket enklare att hantera anseende en IP adress i stället för många. ; Omvänd DNS: Många Internetleverantörer utföra en omvänd DNS-sökning som kontroller att se till att IP du skickar från är tillåten att skicka från din domän. ; White List Påminnelse: Uppmuntra abonnenter lägga till din e-postadress till sin adressbok eller vita listan. Vissa Internetleverantörer titta på antalet gånger du läggs till en adressbok som ett tecken av förtroende. ; Få Autentiserade: E-autentisering är förvirrande som fan. Finns det några normer där ute som inte är nödvändiga konkurrerande. Sändarens ID Framework används en enkel SPF-post med dina DNS-zonen. Microsoft har en praktisk Sender ID guiden som hjälper dig att skapa denna text-post för din DNS. Vid sidan av Sender ID, är DomainKeys en annan populär autentiseringsmetod. Båda metoderna hjälper till både se leveranstakt och hindra spammare från kapning med din domän. ; Oroa dig inte för spamord: Använd inte stress om att använda ordet gratis eller ibland lägga alla mössor i motivet. Jag finner dessa taktik för att lyckas och har ingen påverkan på leverans. ; Ta Avvisningar: Se till att ta bort all hård studsar som kommer upp som obeställbara. Upprepade skickar till en ogiltig e-postmeddelandet kommer från röd flaggor med mest Internetleverantörer. ; Svar på Challenge Svar: Ibland kommer skräppostfilter skicka tillbaka ett svar till din email ber dig bekräfta att du är en verklig person. Investera de 30 sekunderna eller så tar man göra detta för varje utmaning svar du får. Inte bara kommer det se till att viss mottagare tar emot ditt meddelande men det kan förbättra ditt avsändare rykte också. ; Vara relevant: Ingenting uppmuntrar klagomål rörande skräppost mer än att skicka folk grejer de inte registrera dig för. Om de har registrerat dig för ett ezine nyhetsbrev och du skickar dem inget annat än försäljning platser, du kan få klagomål. Och Sänd i sprutar: Vissa Internetleverantörer har begränsningar för hur många e-postmeddelanden du kan skicka till i en viss tidsperiod. Om du har problem att skicka e-post till en viss ISP som Yahoo, Gmail eller Hotmail, se om din e-postleverantör ger dig möjlighet att scenen e över en längre tidsperiod. ; Get Off svarta listor: MxToolBox erbjuder ett utmärkt verktyg att kontrollera om din e-post server är svartlistade. Om det är, börjar processen att kontakta var och en av den svarta listan tjänsten och ta reda på processen för att få din IP bort. ; Få På Vitlistor: uppnå vitlista status med de stora Internetleverantörerna inte liten bedrift. Om du inte upp för utmaningen, anser utnyttjar en e-företag leveransbarheten hört som specialiserat sig på detta område. , Ty Moree-post marknadsföring, besök Palmer Webb Marketing Blog. Justin Palmer är grundare av Palmer Web Marketing, som erbjuder en översyn eCommerce webbplats. Vidare är Justin direktör på nätet marknadsföring för C28, vilka säljer kristna t shirts.

No comments:

Post a Comment