Sunday 26 February 2012

Vad Modern Återförsäljare gör att alltid ha kunden nöjd

Större ImageWhat tror du är det bästa med shopping? Är det förväntan att faktiskt gå till affären att göra ditt köp? Eller är en av dem som får mest glädje av att faktiskt få hem från affärer och försöker på eller använda eller provtagning produkten eller objektet som du just har köpt? Kanske själva surr av shopping resa med familj och vänner är vad de flesta lockar dig inklusive fönstershoppa och tankarna på vad du får eller inte får köpa.

Så om dessa är några av bästa saker om shopping, vad är det värsta? Nå, hur om köande i trafiken verkligen kommer till butik i första hand eller kör omkring och letar efter en gäckande parkeringsplats? Kanske är det att köra hela vägen till butikerna endast att få veta det du just ville inte längre i lager. Eller kanske förbannelsen i kön när du kommer verkligen i kassan eller när du väntar på en anställd som hjälper dig med en fråga?

Faktum är oavsett om du älskar eller avskyr hela shoppingupplevelsen modern detaljister veta att i en sådan konkurrensutsatt marknad måste de göra allt i deras makt för göra din upplevelse när du besöker deras butik så enkelt och okomplicerat och behaglig som möjligt. Återförsäljare som inte gör det veta att konsumenterna kommer att rösta med fötterna och helt enkelt ta sin verksamhet någon annanstans. Ett välkänt talesätt är att du bara får en chans att göra ett första intrycket. Detta är förvisso sant men för detaljhandeln, även om att första intrycket har gjorts, de måste arbeta hårt så att tjänsten, produkter och känsla de ger kunderna hålls på en hög standard.

Modern teknik har inneburit att detaljhandeln nu kan förhöja upplevelsen sina kunder ta emot mer än någonsin tidigare. Lagra och lojalitet kort är ett sådant utnyttjande av teknik som de inte bara belöna shoppare med rabatter och pengar på fördelar men också spår spenderar vanor och köpa trender sina kunder. Detta innebär att de vet vem, vad, när och hur folk köper vissa produkter och de kan skräddarsy sin reklamkampanjer, personal och lagernivåer därefter.

Ett annat nytt sätt att tänka framåt återförsäljare är allomfattande teknik som förbättrar sina butiker trygghet, säkerhet och kommunikation genom användning av Två sätt radioapparater som Kenwood TK3201. Två sätt radioapparater som Kenwood TK-3201 ger detaljhandlare det perfekta sättet att förbättra sin kommunikation och prestanda. Inte bara 2 Way Radio möjliggöra för personalen att kommunicera över ett stort område men de kan användas som ett hälsa och säkerhet elverktyget arbetstagare kan rapportera olyckor, kontrollera lagernivåerna och håll kontakten hela webbplatsen från butiken golv till utbredningsområde.

Föreställ kund bad en anställd om en viss punkt på föredragningslistan var i lager. Borta kan vara dagar anställde försvinner från vad som verkar vara någonsin att hitta ut. I stället en enkel samtal med hjälp av tvåvägsradio till någon som ansvarar för lagernivåerna och att kunden berättas i sekunder om objektet är tillgängligt. Modern Två sätt radioapparater som Kenwood TK3201 är en perfekt sätt för modern återförsäljare att differentiera sig från konkurrenterna samtidigt gör alla våra shoppingupplevelser bättre.

Om du är en återförsäljare som vill ge dina kunder bästa servicenivån i alla lägen då tvåvägsradio från lik av Apex Radio Systems Ltd kunde vara den bästa julklappen butiken blir i år.

No comments:

Post a Comment