Wednesday 1 February 2012

Ta en tjuvtitt på en av mina egna projekt Integration Marketing

Hur enkel är detta verkligen?

Låt mig berätta hur enkelt här processen verkligen är. Först av allt. Som du kan berätta nu. Jag är inte en teknik guru. Faktum Jag föraktar planering. Utan ser ni, ingen av som verkligen betyder något. Här är varför ... kan du anlita någon att ta hand om den tekniska saker för dig. Jag vet ... Hör jag redan någon gnällande ... men jag har inte pengar till hyra någon. Låt mig berätta. Om din idé / produkt är bra nog i kombination med övriga vad ni kommer att lära sig under de kommande dagarna kommer du göra dina pengar tillbaka många gånger om. En grundlig titt.

När du är medveten om processen och hur mäktigt det kan vara för ditt företag kommer möjligheter hoppar ut på dig hela tiden. Till exempel: Igår en av mina vänner berättade om ett fantastiskt program som jag kunde hålla kontakten med affärskontakter, familj och vänner skicka ut dem ett födelsedagskort direkt från min dator. (Eller av någon annan anledning till den delen). Detta lät bra för mig eftersom jag hatar shopping för födelsedag kort. Det är inte så jag bryr tog dig tid att vara tankeväckande. Jag gillar inte att gå ut till affären "bara" att leta efter ett kort.; Hur som helst ... Vid slutet av kortet anpassning processen, och innan kassan finns det en möjlighet att skicka en extra present till din mottagare. det vill säga presentkort, choklad, etc.

Nåväl, jag har exklusiv rätt att marknadsföra vissa gåva album och detta är den perfekta platsen att infoga dem i någon annans marknadsföringsprocessen. Tänk efter. Låt oss säga att det företaget har 100.000 kunderna. Att vara konservativ låt oss säga de endast köpa ett person ett födelsedagskort per år. Och ur detta låt oss säga att bara en ynka 1% av dem som faktiskt köper ett album. För att ta det ett steg längre vi kan säga att de alla är cheapskates och köpte endast det lägsta priset albumet.

Och låt oss bara säga vinst per albumet är endast $ 5,00. 100.000 kunder x 1-årsdag / år = 100.000 födelsedagskort skickas ut. 100.000 kort x 1% som köper en present album = 1.000; 1.000 album köpt x $ 5.oo vinst per album = $ 5000 extra inkomstkälla per år.

Genom att nu du inser att de här siffrorna är extremt konservativ. I själva verket vill jag inte bli förvånad om den siffran visar sig vara månadsvis eller ens veckovis. Ännu mer häpnadsväckande är att det är så enkelt som att lägga till en rad i en befintlig rullgardinsmenyn. Ha, jag älskar det.

Nathan Vari är expert internet marknadsförare som taktik har väckt i tusentals i ökad försäljning till olika företag och olika modles affärer. Hans beprövad taktik för integration marknadsbearbetning. Lär dig mer om Nathan och dessa topphemliga tactis på IntegrationMarketingSales

No comments:

Post a Comment