Friday 27 April 2012

Gåvor för män och Gift för kvinnor - eftersom män är från Mars och kvinnor är från Venus.

Jag har alltid undrat om man säger "män är från Mars och kvinnor är från Venus". Komisk i sitt tillvägagångssätt, fick jag tänka - kan denna metod användas i vår kedja av tankar när det gäller att köpa present till dessa två könen? I denna artikel kommer jag att ta en komisk hållning och matcha några gåvor med talesätt. Innan jag går vidare vill jag personligen säga att dessa ord inte är sakliga uttalanden och inte bör behandlas som sådana. Jag bara använder komiska sätt att belysa några gåvor för att matcha några välkända teorier och talesätt.

Kvinnor är mer känsliga än män, Om kvinnor verkligen är mer känsliga än män, då skulle romantiska gåvor vara perfekt för en hona. Choklad och ett gäng rosor är naturligtvis en välkänd romantisk gåva. Men jag skulle föreslå något lite mer personlig, som t.ex. personliga meddelande i en flaska, som lyder under paraply i personliga gåvor.

Kvinnor är bättre på multitasking än män, denna välkända teori kan hävdas som rätt eller fel i många år framöver. Om män är inte lika bra på multi-tasking då relaterade presenter skulle vara "allt i ett verktyg kit" tillgänglig på marknaden. Dessa skulle naturligtvis inte göra en människa bättre på multitasking. Den adderar endast bekvämlighet när han har flera uppgifter att göra i hemmet och förhoppningsvis en mindre stressad människa.

Kvinnor älskar att shoppa, oavsett om shopping för kläder, handväskor och skor, skulle de flesta kvinnor är överens om att detta talesätt. Naturligtvis finns det några som inte gör det. För dem som vill en perfekt present vara en extravagant shopping voucher från en eller flera av sina favorit butiker. Ännu bättre, spendera dagen med henne medan hon affärer och vara där för att betala för varorna. Hon skulle absolut uppskatta ditt företag och naturligtvis dina pengar!

Diamanter är en flickas bästa vän, köpa en kvinna en diamant och hon kommer att älska dig för evigt, det är teori. Att köpa en diamant täckt smycke kommer oftast än inte sätta ett glimmande leende på läpparna som kommer mer än matcha glimten av diamant

Vägen till en mans hjärta går via magen, det är rättvist att säga att de flesta män älskar mat och öl. Därför bör gåvor skulle vara en lyx öl och mat hindra eller en romantisk middag (på sin favoritrestaurang eller hemlagade).

Pojkar och deras leksaker, alla män älskar gadgets, Om din man alltid söker rattar att vrida och spakar att dra, är gadget och Gizmos marknaden mättad med användbara, unika och Daft prylar. Var selektiv med vad du köper. Mitt förslag skulle vara att köpa en gadget som är i ett område han brinner för. Till exempel skulle en musikälskare älska och uppskatta en musik som rör gadget.

Ovanstående är några välkända teorier som ofta har varit samtalsämne i mycket berömt talesätt "Män är från Mars" och "Kvinnor är från Venus". Det är män och kvinnor är från två olika planeter. Jag hoppas att min artikel har gett dig några tankeställare för presentidéer, om du är i själva verket en troende på detta.

No comments:

Post a Comment