Tuesday 3 April 2012

Hur man gör Pay-per-klick annonsering fungerar för dig

Man kan skörda stora belöningar med denna annonsering online strategi

När Google skapade pay-per-klick (PPC) marknadsföring programmet på deras sökmotor hade marknadsföring på nätet lika fältet äntligen planat. För första gången kunde små företag och privatpersoner konkurrera med företagsjättar för uppmärksamheten av online konsumenter. I själva verket gick det lilla hemsida operatörerna mycket bättre med deras förmåga att få konsumenterna att agera än verksamheten jättar.

Det finns emellertid ett grav fara hoppar blint in PPC vatten. Att göra PPC begreppet arbete, det finns ett antal systematiska åtgärder och strategier som måste användas ska lyckas. Utan en noggrant planerad PPC marknadsföringsstrategi, kan du bryta bank i på ett ögonblick. Hur tror du det vet jag? Jag lärde mig den hårda vägen.

Det är ganska lite med att använda ppc att generera intäkter, but it is en simple, systematic process som works. Det är inte lätt, men det är enkelt när du vet hur det hela fungerar. Jag har beskrivit under de viktigaste områdena som måste finslipas för PPC att arbeta på det optimala.

Nyckelord är viktiga:

Startpunkten innebär att använda de rätta sökorden. Måste du bestämma vilka sökord dina framtidsutsikter eller kunder skulle skriva i en sökmotor att hitta din produkt eller tjänst. Det finns gratis online-tjänster som ger dig en lista över alla de ord och fraser folk skriver att hitta vad de söker.

När du har identifierat de sökord du ska använda (se till att dessa ord och fraser i hela webbsidor), gruppera dem i like kategorier. Då du går till sökmotorer och registrera dig för en PPC-konto.

Pay-per-klick bidding är knepig:

Bjuder på din sökord är mycket viktigt och tar lite experimenterande, övervakning och tid till perfekt. Sökandet motorer erbjuder ett rekommenderat bud pris för varje sökord fras, men du måste inte acceptera det. Välj bara de dagliga budget som du har råd för tillfället och ett rimligt bud belopp att testa vattnet.

Yahoo visar dig de fem aktuella högsta bud så att du alltid vet vem som betalar det som att vara i den positionen. Om du vill vara högre, bara bud mer. Google visar inte dig de andra anbud, men de ger en tabell som ger dig ett förväntat sida ställning baserat på det belopp du angett.

Testa dina annonser regelbundet:

Ett bra inslag i sökmotorernas PPC-programmen är möjligheten att köra mer än en annons. Google, till exempel kommer växelvis köra två eller fler annonser samtidigt. Detta gör du testa olika annonser och spåra deras resultat över en viss period. De fattiga annons eller annonser kan därefter bytas ut mot nya annonser. Detta gör att du alltid har din bästa fot framåt och få bättre resultaten från annonspengarna.

Spåra dina resultat:

För att avgöra vilken av dina sökord folk att klicka på och vilka annonser som fungerar, måste du följa åtgärder som äger rum bakom kulisserna. Sökmotorerna har spårning alternativ för dig som tillåter dig att övervaka sökordens resultat.

Tar dessa följande fyra områden beaktas som ryggraden i försiktig betala per klick reklam planering kan du njuta av en mycket lönsam intäkter där avkastningen på din investering kan överskrida allt som du har upplevt tidigare med din affärsverksamhet eller yrke. Tar ett steg åt gången genom denna systematisk process kommer nästan garantera din framgång i marknadsföring på nätet.

Minns dock att ditt framgångsrik PPC-kampanj kommer bara att vara en Money Pit om din webbplats inte kan få dina besökare ta den åtgärd som du önskar dem, vare sig det att fylla i en blankett eller göra en försäljning. En webbplats som håller besökarna och låter dem hitta vad de letar efter är lätt att den andra delen av ekvationen för en givande online marknadsföring strategi.

Om din webbplats inte gör det, du slösar bort alla dina PPC pengar. Din PPC framgång är värdelös om din webbplats inte gör det jobb. Här igen kan du få hjälp på nätet.

Ta steget och lära sig om värdet av att betala per klick eller hyra en expert och få din webbplats ut framför de miljontals människor och företag söker efter dina produkter eller tjänster online. Det kommer att tid och pengar väl spenderade. Hur tror du det vet jag?

Ciao för nu,; Bernie Rosellen, Din Web Marketing Expert

Om författaren:; Bernie Rosellen har över tjugo års marknads-och säljerfarenhet, varav tio i Internet Marketing. Han skriver informativa artiklar om webbdesign, webbinnehåll, och sökmotoroptimering bland andra ämnen. Bernie hjälper små företag att utveckla en ström av inkomster från Internet. Här hittar du mer om hur han kan hjälpa dig vid: RichmondWebPro

No comments:

Post a Comment