Wednesday 11 April 2012

Inget säger Sarkasm Likt en SarcMark

Internet är surrar ständigt med online chattar, bloggar, forum, och många sociala nätverk där Skiljetecken är som att ange olika känslor. Vem som helst med ett tangentbord kan använda parenteser, frågetecken, semikolon, streck, utropstecken, och andra liknande skiljetecken att uttrycka en mängd olika känslor. Med undantag för en - sarkasm.

Nu ett företag i Michigan har löst problemet att uttrycka sarkasm med skiljetecken. Sarkasm Inc har nyligen lanserat mjukvara för Blackberry-enheter och personliga datasystem som ger användare ett skiljetecken för indikering sarkasm. The SarcMark, som ser ut och vis som ett uppochnedvänt symbolen @, kan laddas hem $ 1,99 från bolagets hemsida. Företaget säger att de utvecklat en symbol, eftersom det skrivna ordet har frågetecken och utropstecken att dokumentera dessa tankar, men har sarkasm ingenting!

Fastän det kan verka facetious vid första anblicken skapade företaget märket med alla planerade allvar. Karaktären approximerar samma storlek som andra skiljetecken och beter sig på samma sätt som andra typsnitt tecken. Konstruktörerna av SarcMark ingår avsiktligt en period inom märket, precis som alla andra primära skiljetecknen - Fråga märken, kolon, utropstecken, semikolon - inkludera perioder.

Enligt företaget, sätta en SarcMark i slutet av ett uttalande på nätet kommer att erbjuda läsarna en visuell bekräftelse att det han läser är sarkasm och inte nödvändigtvis den hårda sanningen på så sätt undvika missförstånd. Märket kan också användas för offentliga tjänster, såsom de meddelanden som rullar längst ned på skärmen under nyhetssändningar, eller stängt textning texter för döva.

Det har gjorts försök att utforma ett liknande varumärke tidigare, såsom det ironiska märket som var tänkt att användas tyder på att en mening ska ha en ironisk eller sarkastisk mening. Men detta varumärke aldrig sattes i bred acceptans. Josh Greenman föreslås i en skiffer artikel ut 2004 och som en sarkastisk punkt bör skapas att klargöra uppriktigheten i en förklaring, men ingen specifik design kom från hans förslag.

I ett pressmeddelande förklarade Sarkasm Inc. grundläggande resonemanget bakom sin design. Uttalanden har perioden, sade release. Frågor har frågetecknet. Utrop har utropstecknet. När du ser de nyaste interpunktion varumärke för sarkasm, vet du författaren av den meningen inte bokstavligt menar vad de skriver, de är sarkastisk.

No comments:

Post a Comment